Wednesday, January 7, 2009

Bahasa Punjabi<>Bahasa Melayu Standard

Bahasa Punjabi<>Bahasa Melayu Standard

1.Me or ammi ne ipu nu jana
Saya dan ibu ipoh hendak pergi
Saya dan ibu hendak pergi ke Ipoh

2. Abah da operation palke hona
Abah punya pemedahan esok dilakukan
Pemedahan abah akan dilakukan esok

3. Algle hafte asi langkawi jana
Minggu depan kami langkawi pergi
Minggu depan kami akan pergi ke Langkawi

4. Nora da wiya algele sal tehogiya
Nora punya kahwin tahun depan ditetapkan
Perkahwinan nora telah ditetapkan pada tahun hadapan

5. Mere kemmere da fekka kherafe hogiya
Saya bilik punya kipas rosak sudah
Kipas di bilik saya telah rosak

6.Saiful ne a sal SPM lena
Saiful akan ini tahun SPM ambil
Saiful akan menduduki SPM pada tahun ini

7.Meri palke 8.00 weke class hegi
Saya esok 8.00 pukul kelas ada
Esok saya mempunyai kelas pada pukul 8.00 pagi

8.Meri abah di kedi weji lori nal
Saya abah punya kereta kena lori dengan
Kereta ayah saya telah dilanggar oleh sebuah lori

9.Boy caca ne sanu KfC khane lekke jana
Boy pakcik kami KFC makan bawa pergi
Pakcik Boy hendak belanja kami makan di KfC

10.Syazlin ittene sal menggero fir malaysia muri wilayet se
Syazlin berapa tahun kemudian selepas Malaysia pulang luar negara
Syazlin pulang ke Malaysia selepas beberapa tahun berada di luar negara

1 comment:

Radiah Yusoff said...

Nurhanizah:

Terdapat kesalahan bahasa untuk bahagian bahasa Melayu baku. Saya harap anda dapat memperbaikinya. Bahagian bahasa Punjabi saya serahkan kepada budibicara anda, dan saya andaikan apa yang diberikan tepat dan betul.